madslaier

uge 12: DEUTSCHER PÖWER MÆDL!!!

In Uncategorized on 24. marts 2010 at 19:22

YEAH! Så fik jeg alligevel billet til SAXON! Var ellers næsten så langt ude at jeg helt seriøst overvejede at betale for den, men så drastisk behøvede jeg heldigvis ikke at gå til værks… En anden billet jeg til gengæld ikke fik var til Method Man i tirsdags, hvor en af mine kære kollegaer (han identitet skal forblive hemmelig af hensyn til den respekt han nyder hos det lokale chapter af de sorte t-shirts’ mafia på musikcaféen) ellers helt seriøst havde spurgt om jeg ville med… Det havde uden tvivl været en oplevelse at se en stor neger stakato’e sig gennem serenader om størrelsen på sit lem, men det må så udsættes til en anden god gang… Man skal ikke holde sig for god til at udfordre sig selv en gang imellem! Ugen består derfor kun af 2 koncerter…

Torsdag d. 25/3: SAXON – train

Jeg har før løftet sløret for min guilty pleasure mht power metal, og dette dejligt tyske orkester har længe stået højt på live-ønskesedlen! Indrømmet: SAXON har mere til fælles med scorpions end med ManOWar, og er slet ikke så tyske som deres lyd (de er briter, men har da haft et par tyske medlemmer gennem tiden…), men det ændrer ikke på at jeg glæder mig til en afsindig omgang guitar-masturbation og højstemt fællessang for skaldede mænd med pisk i nakken! Det er fadøls-hævi af den gamle skole, og hvis du kan lade en smule af den prætentiøse musikintegritet blive hjemme garanterer jeg en festlig koncert! Sørg for at luftguitaren er forsvarligt stemt op i de høje oktaver og dankortet er velsmurt (du får alligevel penge tilbage i skat dagen efter…!) Og spørg så dig selv: Vil du virkelig gå glip af et band der har skrevet en hyldest til 80’erne absolut fedeste dresscode indeholdende sætningen: “denim and leather, brought us all together; it was you, who set the spirit free!” Nej, vel!!?

Vurdering: B

Fredag d. 26/3: New Era Tour – musikcaféen

Fredag står den på skæv pop/rock i 3 forskellige afskygninger på min kære arbejdsplads… BABYLOVE & THE VAN DANGOS byder på ska/raggae som jeg ellers har det yderst problematisk med, men jeg har bestemt mig at give dem en chance… en lille een! GUSTAV FOSS spiller pop-punket rock der lyder til at gøre sig fint live, men hovednavnet for mit vedkommende er uden tvivl PLÖK! Musikken er på een gang dejlig skramlet, beskidt, ørehængende og overraskende. Det er tydeligt at et par beta satan folk har haft fingrene i dem… PLÖK spiller så vidt jeg er orienteret først, så sørg nu for at komme til tiden! Du kan jo altid skride tidligt og slippe for jamaicafetichisterne…

Vurdering:

plök: B, de andre: D

Skulle du undtagelsesvis ikke have lyst til at tage til saxonkoncert torsdag, så er der [real] på musikcaféen hvilket oftere end ikke inkluderer kædedans! gogogo!

/mads

  1. Ey! Method Man er absolut også ondskabsfuldt!! Det kan sagtens forsvares at lytte til et af Wu-Tangs bastard children, selv om man til daglig mest begiver sig af med at ikonisere sure hvide mænd i sårt tøj…

  2. ville sgu også gerne… men ikke så gerne at jeg ville betale for det 😉
    var det FEE??

  3. SAXON var SÅ FEE! en tour de force i 80’er-HÆVI inkluderende alt lige fra ballader der kunne være scorpions eller Bon Jovi værdige over slagsværdssvingende POWERMÆDL til smadrede småthrashede ting der næsten satte en hæderlig moshpit igang! Overalt var der glade langhårede mænd i alle aldre der fik svinget garnet og spildt med de vulgært dyre fadøl! FAN-FÅRKKING-TASTIC!

    PLÖK overgik ligeledes forventningerne med deres forrygende larm der træker på lige dele Beta Satan, Düreforsög og gal fantasifuldskab! til gengæld blev undertegnede bekræftet i et af de få principper jeg hidtil har baseret min eksistens på: LIVET ER FOR KORT TIL RAGGAE! Hold da kræft hvor er det bare kedeligt, ensformigt og lalleglad’t… Jeg bliver voldsomt aggressiv af det; virkelig en ubehagelig oplevelse…!

Skriv en kommentar